Menu

Korisne aplikacije
Korisne aplikacije

Potpuno besplatni lektirni naslovi, u različitim formatima za čitanje. Portal E-lektire nastao je u sklopu pilot projekta e-Škole. Želja je učenicima besplatno ponuditi lektire putem novih, digitalnih medija. Sretno s čitanjem!

Office 365 za škole. Svojim AAI@EduHR korisničkim računom prijavite se na Office365 i imajte kompletan Office u web pregledniku (Word, Powerpoint, Excel).

Ilustracija Office365

Aplikacija Sway može se pronaći na Office365 on-line servisu. Odlična je za kreiranje bogatog, internetskog sadržaja. U nekoliko klikova napravite sebi malu web stranicu i podijelite je sa ostalim kolegama.

Sway aplikacija

Ako trebate napraviti plakat, brošuru ili letak, svakako pogledajte Canva alat. S njim možete složiti oku ugodne grafičke materijale koje možete potom tiskati ili u vidu fotografije, digitalno podijeliti s onima kojima treba vaša informacija.

Aplikacija Canva

Mrežni program Bubbl us služi za kreiranje mentalnih mapa. Vrlo jednostavan i praktičan alat za korištenje.

Program Bubbl us

Dan broja π i obljetnica rođenja Alberta Einsteina u Gimnaziji

Datum: 22.03.2024.

Kategorija: Matematika, Obavijesti


Učenici i profesori Gimnazije Pula 14. ožujka obilježili su Dan broja π i obljetnicu rođenja Alberta Einsteina.

 

Učenice 3. razreda prirodoslovno-matematičke gimnazije Lara Knežević i Mirna Rajlić su za učenike prvih, drugih i trećih razreda pripremile dva predavanja s radionicama koja su se održavala u dva dana. Predavanjima su prisustvovali učenici 1.a, 1.b, 2.a, 2.b, 2.c, 2.d, 2.e, 2.g., 3.b i 3.e razreda.

 

Predavanje „Misteriozni svijet broja π” uvodi nas u povijest broja π i prikazuje značaj broja π u matematici i ostalim znanostima. Izračunavanjem broja π bavili su se istaknuti znanstvenici starih civilizacija potaknuti geometrijskim problemima. Različite kulture koristile su približne vrijednosti broja π  pa su i učenici kroz jednostavan eksperiment određivali približne vrijednosti broja π pomoću okruglih predmeta i potom raspravljali o rezultatima. Istaknut je rad velikih znanstvenika poput Ludolfa van Ceulena i Johna Machina koji su doprinijeli boljem razumijevanju broja π. U sklopu radionice provedeno je ekipno natjecanje u rješavanju matematičkih problema, a najbolje ekipe osvojile su slatke nagrade. Razvila se je i kratka rasprava o stvarnim primjenama broja π u znanosti, tehnologiji i inženjeringu.

 

Predavanje “Najveći znanstvenik 20.stoljeća“ predstavlja nam Alberta Einsteina i osnovne informacije o njegovom životu i radu. Kroz kratak pregled specijalne teorije relativnosti objašnjen je koncept relativnosti vremena, a kao ilustracija relativnosti vremena objašnjen je pokus s brzim satom ili satelitom. Razgovorom o masi kao izvoru gravitacije, objašnjena je opća teorija relativnosti, a objašnjena je i zakrivljenost prostora. Pokus s korištenjem svjetlosnih impulsa bio je povod za razgovor o relativnosti vremena. Najveći interes učenika izazvao je pokus s tkaninom i loptama kojim je prikazana zakrivljenost prostora i relativnost gibanja kroz pogled dječaka na skateboard-u.

Učenici su postavljali brojna pitanja, a Mirna i Lara spretno odgovarale.

 

Učenici 4.a i 4.g razreda gledali su nedavno snimljenu dokumentarnu dramu „Einstein i bomba“  i kroz arhivske snimke i izvorne citate upoznali život i rad istaknutog znanstvenika. Film se koncentrira na tri razdoblja – Einsteinovo vrijeme u Njemačkoj, odlazak u Veliku Britaniju na zaštićeno imanje te poslije otkrivanja lokacije, preseljenje u SAD. Shodno njegovom migriranju mijenjali su se stadiji napretka nacističke Njemačke na putu prema atomskoj bombi.

Godine 1938. tri kemičara koji su radili u laboratoriju u Berlinu razdvojili su atom urana. Energija koja se oslobađa pri cijepanju ili fisiji je ogromna – dovoljna za pokretanje atomske bombe. Kada je Einstein saznao da bi Nijemci mogli riješiti tehničke probleme bez kojih je nemoguće stvoriti bombu, pisao je 1939. godine američkom predsjedniku Franklinu Rooseveltu. Naveo je da bi Amerikanci trebali preduhitriti Nijemce i tako je pokrenut  projekt „Manhattan“ što je kroz 1940. i 1941. postalo glavni prioritet vojske SAD-a. Prije izrade takvog oružja trebalo je prevladati brojne tehničke probleme.

Kao lijevo orijentirani aktivist, Einstein je smatran sigurnosnim rizikom te nije dobio sve dozvole potrebne za rad na projektu, a mnogim je znanstvenicima bilo zabranjeno konzultirati se s njim. Posebno zabrinut bio je zbog otimanja znanja kontroli i davanju u krive ruke te nikad nije izravno radio na stvaranju atomske bombe.

Jednadžba po kojoj je poznat,  E=mc2 objašnjava energiju koja se oslobađa, ali ne i postupak stvaranja atomske bombe. „Ne smatram se ocem oslobađanja atomske energije. Moja je uloga u tome bila prilično neizravna“, odgovarao je na riječi svih koji su ga označavali kao krivca za stvaranje atomske bombe.

Pred kraj života, Einsteina je posjetio urednik japanskog časopisa i istraživački novinar. Priznao je ulogu Japana u drugom svjetskom ratu i istovremeno tražio od njega da preuzme odgovornost za posljedice bacanja dviju atomskih bombi na gradove Hiroshimu i Nagasaki.

Svjestan posljedica, Einstein je zadnjih godina života snažno promicao ideje da svijet koristi atomsku energiju samo u mirnodopske svrhe.

Klikni i podijeli

Istaknuto

Aplikacija Škola na dlanu služi učenicima i profesorima Gimnazije Pula za brzo primanje informacija (promjene u rasporedu), generiranja suglasnosti itd. Aplikaciju su napravili učenici Gimnazije Pula.