Potpuno besplatni lektirni naslovi, u različitim formatima za čitanje. Portal E-lektire nastao je u sklopu pilot projekta e-Škole. Želja je učenicima besplatno ponuditi lektire putem novih, digitalnih medija. Sretno s čitanjem!
Office 365 za škole. Svojim AAI@EduHR korisničkim računom prijavite se na Office365 i imajte kompletan Office u web pregledniku (Word, Powerpoint, Excel).
Aplikacija Sway može se pronaći na Office365 on-line servisu. Odlična je za kreiranje bogatog, internetskog sadržaja. U nekoliko klikova napravite sebi malu web stranicu i podijelite je sa ostalim kolegama.
Ako trebate napraviti plakat, brošuru ili letak, svakako pogledajte Canva alat. S njim možete složiti oku ugodne grafičke materijale koje možete potom tiskati ili u vidu fotografije, digitalno podijeliti s onima kojima treba vaša informacija.
Mrežni program Bubbl us služi za kreiranje mentalnih mapa. Vrlo jednostavan i praktičan alat za korištenje.
Gimnazijalci u institucijama EU je projekt kojeg već 13 godina vode profesorice Tanja Černeka i Elizabeta Pavlović.
Na sljedećem linku možete pročitati brošuru o projektu koja je nastala povodom obilježavanja petogodišnje edukacije u Europskoj uniji.
Brošura – Gimnazijalci u institucijama EU
Prije punih trinaest (13) godina, zbog nepoznavanja, loše informiranosti te euroskepticizma uočenog kod naših učenika i kolega odvažile smo se na dodatno educiranje o institucijama Europske unije, njezinom funkcioniranju te dobrobiti za njezine članice.
U to se vrijeme Republika Hrvatska pripremala za buduće punopravno članstvo i edukacijom naših učenika i nama dostupne javnosti željeli smo pridonijeti tim integrativnim procesima. Teorijsku nastavu proširili smo putovanjem u Strasbouru i Bruxelles kako bi se naši učenici direktno na terenu, u institucijama i u brojnim susretima s euro zastupnicima, predstavnicima institucija što bolje informirali, kritički promišljali te po povratku u Hrvatsku i školsko okruženje prenijeli informacije, iskustva i doživljaje. Aktivnim uključivanjem učenika željeli smo razviti pozitivan, a istovremeno što objektivniji stav i pogled na priključivanje naše zemlje u zajednicu jednakih, ravnopravnih i odgovornih članica, a za istovremeno različitih u svom kulturnom identitetu.
Planirajući i pripremajući učenike za terensku nastavu i aktivnosti kontaktirali smo naš Ured Istarske županije za europske integracije, inače prvi otvoren Ured Republike Hrvatske takvog značenja u Bruxellesu, te Misiju Republike Hrvatske pri Ministarstvu vanjskih poslova i Gospodarsku komoru Republike Hrvatske, također u Bruxellesu.
Ovo smatramo „pionirskim“ aktivnostima jer je naša zemlja bila tek u pripremama i pregovorima za punopravno članstvo, nismo imali svoje euro zastupnike, a mediji i političari u Republici Hrvatskoj su skromno informirali javnost, a ponekad i iskrivljeno.
Naši su učenici kroz posjete i susrete s gore navedenim, tada aktualnim institucijama svjedočili neumornom radu i trudu istih u pripremanju Republike Hrvatske za buduće punopravno članstvo, ali još uvijek nismo imali spoznaje o datumu pristupanja Europskoj Uniji.
Iz godine u godinu interes naših učenika je konstantan. Prethodne generacije prenose iskustva i motiviraju nove na takav način edukacije, na što smo izuzetno ponosni, a naravno i dodatno motivirani.
U školi redovito organiziramo tribine, radionice i debate na temu Europske Unije kroz koje želimo da učenici samostalno, bez nametanja stavova, formiraju svoj kritički pogled.
S učenicima organiziramo anketiranje javnosti, izradu plakata, letaka, javnih priredbi i izložbe sve s ciljem da naše aktivnosti budu prepoznate i vidljive i da time potaknemo i širu javnost na promišljanje.
Surađujemo s medijima, tiskanim i audio vizualnim, pričamo i prenosimo naša iskustva i spoznaje što je dobro prihvaćeno u javnosti. Smatramo da su naše aktivnosti na taj način uključile i širu društvenu zajednicu,
U školi se razvila korelacija brojnih predmeta, a priča/aktivnost je krenula iz korelacije geografije i etike. Učenje o Europskoj Uniji danas „živi“ cijela škola, neupitna je korelacija sa stranim jezicima, sociologijom, povijesti, umjetnošću. Svake godine s našim učenicima pratimo razvoj i inovativnost prijestolnica EU. Tijekom organizacije putovanja nastojimo im omogućiti upoznavanje s kulturno – povijesnim znamenitostima, muzejima, galerijama. Naše aktivnosti se iz godine u godinu povećavaju jer unatrag 8 godina surađujemo i s našim euro parlamentarcima.
Ulaskom i šetnjom kroz institucije pronosimo naš kulturni identitet, pa su tako naši učenici nosili crvene kravate, jedan od simbola Hrvatske i Pule jer je 2003. godine zavezana oko Arene najveća kravata na svijetu. Oslikavali smo majice hrvatskim simbolima (npr. penkala, licitarsko srce, Arena, šestinski kišobrani..) i nosili ih u EU Parlamentu. Redovito dio učenika nosi istarsku narodnu nošnju, plešu balun, sviraju roženice, čitaju stihove Mate Balote, igrali „briškulu“ i ponosni smo jer na taj način promičemo naš kulturni identitet, predstavljamo našu školu, grad, županiju i naravno našu državu u srcu Europe.
Takvim skretanjem pozornosti na nas prilaze učenicima i euro zastupnici iz drugih država.
Ponosni smo jer smo i dalje jedina škola iz Hrvatske koja u direktnim kontaktima u institucijama Europske Unije uči od drugih, ali i uči druge kroz interaktivnu europsku suradnju. Velika podrška su nam roditelji koji u cijelosti sami financiraju putovanje svoje djece.
Prije odlaska na putovanje roditeljima na roditeljskim sastancima detaljno prezentiramo itinerar putovanja, ciljeve i zadaće projektne terenske nastave. Osim roditelja imamo veliku podršku gradonačelnika, župana i Academice Croatice s kojima surađujemo kroz organizirane tribine i izložbe. Ponosni smo jer su naša škola, grad i županija prepoznati u cijeloj Hrvatskoj upravo po ovoj zahtjevnoj edukaciji mladih o važnosti integrativnih procesa. Na županijskim vijećima prenosimo naša iskustva te na taj način potičemo i ostale da, koristeći naša iskustva, educiraju svoje učenike o Europskoj uniji. U tom kontekstu, imali smo čast i mogućnost educirati profesore iz cijele Hrvatske te im zorno prikazati metode poučavanja ali i otvoriti im vrata europskih institucija.
Program Ureda Europskog parlamenta u Republici Hrvatskoj pozvao nas je na suradnju u sklopu projekta „Škole ambasadori EP“ , među pedeset srednjih škola koji se umrežavaju i rade na educiranju o EU te smo jesenas i službeno dobili status Škole ambasadora EP.
S učenicima smo promovirali ovajputglasam.eu, te ćemo radit na promociji zajednoza.eu