Menu

Korisne aplikacije
Korisne aplikacije

Potpuno besplatni lektirni naslovi, u različitim formatima za čitanje. Portal E-lektire nastao je u sklopu pilot projekta e-Škole. Želja je učenicima besplatno ponuditi lektire putem novih, digitalnih medija. Sretno s čitanjem!

Office 365 za škole. Svojim AAI@EduHR korisničkim računom prijavite se na Office365 i imajte kompletan Office u web pregledniku (Word, Powerpoint, Excel).

Ilustracija Office365

Aplikacija Sway može se pronaći na Office365 on-line servisu. Odlična je za kreiranje bogatog, internetskog sadržaja. U nekoliko klikova napravite sebi malu web stranicu i podijelite je sa ostalim kolegama.

Sway aplikacija

Ako trebate napraviti plakat, brošuru ili letak, svakako pogledajte Canva alat. S njim možete složiti oku ugodne grafičke materijale koje možete potom tiskati ili u vidu fotografije, digitalno podijeliti s onima kojima treba vaša informacija.

Aplikacija Canva

Mrežni program Bubbl us služi za kreiranje mentalnih mapa. Vrlo jednostavan i praktičan alat za korištenje.

Program Bubbl us
Zatvori (X)

Važno!

Novosti o državnoj maturi: https://www.gimnazijapula.hr/drzavna-matura/ | Upute za virtualnu nastavu: Link na upute

Kako procijeniti informacije kojima smo svakodnevno preplavljeni

Datum: 26.03.2020.

Kategorija: Knjižnica


Procjenjivanje informacija vještina je koja se uči (ili koja bi se trebala učiti) kao što se uči bilo koji drugi predmet. S tom razlikom da će vam ta vještina trebati tijekom cijelog života neovisno o tome čime ćete se baviti.

Nekad davno, u pradavna vremena, u školskoj su se knjižnici samo posuđivale lektire. Danas – kada tijekom jednog dana primimo informacija koliko ih u srednjem vijeku ljudi nisu primili tijekom cijeloga života – jedna od temeljnih uloga knjižničara je poučiti korisnike kako da se snađu u moru informacija.

Kako prepoznati relevantne (bitne, važne i značajne) informacije u gomili nebitnih, nevažnih, netočnih – i štetnih? I mnogim odraslima je to teško – ne prepoznaju lažne i štetne vijesti pa ih često dijele smatrajući ih relevantnima, a posebno je važno da vještine snalaženja u svijetu informacija razviju učenici.

Propitivati bismo trebali sve – ne samo članke u medijima nego i lekcije u udžbenicima, filmove, razgovore. Kritički treba razmišljati o svemu što nas okružuje, o svemu što čitamo, gledamo ili slušamo.

Jednom kad to naučimo, kada tu vještinu savladamo, bit će nam lakše učiti, a po završetku srednje škole bit će lakše snaći se u svijetu.

Ako ste u dvojbi je li neka informacija lažna, bitna ili pouzdana, prije negoli je podijelite s drugima, prije negoli vas prestraši ili zabrine, zapitajte se uvijek:

  • TKO je to rekao? (netko koga poznajemo, kome vjerujemo?)
  • ŠTO je rekao? (činjenice ili nečija mišljenja?)
  • GDJE je rečeno? (javno ili privatno, u lice ili s leđa?)
  • KAD je rečeno? (za vrijeme, prije ili nakon nekog događaja?)
  • ZAŠTO je rečeno? (da nešto pojasni ili da nagovori na dobro ili loše?)
  • KAKO je rečeno? (jasno, nejasno, optužujuće, ljutito, laskavo)

Ako ste u dvojbi i nakon što ste si odgovorili na ovih šest ključnih pitanja za razvoj kritičkog mišljenja – iskoristite uslugu Pitaj knjižničara. Javite nam se e-mailom i rado ćemo vam pomoći riješiti dvojbu.

Kako prepoznati lažne vijesti

Klikni i podijeli

Istaknuto

Aplikacija Škola na dlanu služi učenicima i profesorima Gimnazije Pula za brzo primanje informacija (promjene u rasporedu), generiranja suglasnosti itd. Aplikaciju su napravili učenici Gimnazije Pula.