Potpuno besplatni lektirni naslovi, u različitim formatima za čitanje. Portal E-lektire nastao je u sklopu pilot projekta e-Škole. Želja je učenicima besplatno ponuditi lektire putem novih, digitalnih medija. Sretno s čitanjem!
Office 365 za škole. Svojim AAI@EduHR korisničkim računom prijavite se na Office365 i imajte kompletan Office u web pregledniku (Word, Powerpoint, Excel).
Aplikacija Sway može se pronaći na Office365 on-line servisu. Odlična je za kreiranje bogatog, internetskog sadržaja. U nekoliko klikova napravite sebi malu web stranicu i podijelite je sa ostalim kolegama.
Ako trebate napraviti plakat, brošuru ili letak, svakako pogledajte Canva alat. S njim možete složiti oku ugodne grafičke materijale koje možete potom tiskati ili u vidu fotografije, digitalno podijeliti s onima kojima treba vaša informacija.
Mrežni program Bubbl us služi za kreiranje mentalnih mapa. Vrlo jednostavan i praktičan alat za korištenje.
Autor: Ivana Petrinić
Datum: 30.03.2020.
Kategorija: Knjižnica
Ali ne samo s interneta – nego i iz knjiga, časopisa, novina ili bilo kojeg drugog medija s kojeg preuzimamo neki sadržaj. Je li dovoljno prepisati ga točno? Nije.
Većina nastavnika u većini škola ne traži od učenika da pri pisanju referata, eseja ili PowerPoint prezentacija slijede etiku akademskog pisma. S temeljnim dijelom kulture poštenja u akademskom pisanju – upućivanjem čitatelja na izvor preuzetih podataka, ideja i argumenata – učenici se često upoznaju tek po dolasku na studij.
Stoga nije rijetkost da se mnogi brucoši češkaju po glavi kad im profesori deset puta vraćaju seminarski rad. No, počnu li vježbati sada, kasnije će s lakoćom rješavati studentske obaveze.
Školskim je knjižničarima zadatak informirati učenike o važnosti upućivanja na izvore s kojih preuzimaju sadržaje za svoje eseje ili referate, objasniti im kako se prikupljaju informacije o pojedinoj temi, upoznati ih s osnovnim načinima upotrebe literature (citiranje, parafraziranje, sažimanje), pisanjem bibliografskih jedinica (popisa bibliografije i literature) i posljedicama plagiranja.
Na važnost autorskih prava ukazujemo i kao mentori izvannastavnih aktivnosti. Učenici polaznici Novinarske grupe imali su prilike naučiti više o Creative Commons licencama te su za svoju publikaciju Žurnal odabrali licencu “Imenovanje 4.0 međunarodna (CC BY 4.0)”.
Nastavnici danas sami odabiru materijale i metode rada kojima će s učenicima ostvariti planirane ishode učenja. Budući da uz autonomiju ide i odgovornost, a citiranost služi i za otkrivanje izvora, bilo bi korisno učenicima dati informacije o izvorima koje koristite kako bi samostalno mogli saznati i naučiti više.
Učenici koji žele znati više o ovoj kompleksnoj temi ili su dobili zadatak da u vrijeme karantene napišu esej ili referat, ali i nastavnici koji nisu sigurni kod odabira sadržaja s interneta mogu nam se javiti putem usluge Pitaj knjižničara i rado ćemo pomoći u rješavanju nedoumica.