Potpuno besplatni lektirni naslovi, u različitim formatima za čitanje. Portal E-lektire nastao je u sklopu pilot projekta e-Škole. Želja je učenicima besplatno ponuditi lektire putem novih, digitalnih medija. Sretno s čitanjem!
Office 365 za škole. Svojim AAI@EduHR korisničkim računom prijavite se na Office365 i imajte kompletan Office u web pregledniku (Word, Powerpoint, Excel).
Aplikacija Sway može se pronaći na Office365 on-line servisu. Odlična je za kreiranje bogatog, internetskog sadržaja. U nekoliko klikova napravite sebi malu web stranicu i podijelite je sa ostalim kolegama.
Ako trebate napraviti plakat, brošuru ili letak, svakako pogledajte Canva alat. S njim možete složiti oku ugodne grafičke materijale koje možete potom tiskati ili u vidu fotografije, digitalno podijeliti s onima kojima treba vaša informacija.
Mrežni program Bubbl us služi za kreiranje mentalnih mapa. Vrlo jednostavan i praktičan alat za korištenje.
Autor: Dejan Zelenak
Datum: 06.05.2024.
Kategorija: Obavijesti
U okviru MANTA projekta od 25. do 26. travnja održan je četvrti po redu međunarodni sastanak kojem je domaćin ovaj put bila Gimnazija Pula. Osnovna tema projekta su Mini-javnosti (mini-publics) i drugi novi oblici sudjelovanja u građanskom obrazovanju. Projekt ukupno traje 3 godine, a ovim sastankom ušli smo u njegovu završnu fazu.
Partneri sudionici u projektu su: Verein Mehr Demokratie e. V. (Germany), Institut für Didaktik der Demokratie; Leibniz University Hanover (Germany), GONG, Non-governmental organization (Croatia), Gimnazija Pula (Croatia), Institut für Konfliktforschung, (Vienna, Austria), Volksschule St. Andrä-Höch (Austria) i Demokratiezentrum Vienna (Austria), a projekt u našoj školi vodi profesor Dejan Zelenak.
Profesori i stručni suradnici su u fokusu ovog projekta, a ono što ćemo napraviti su webinari, kompendij, priručnike, vodiče koji pružaju informacije o metodi učenja koji se temelje na istraživanjima i još neke materijale koji će koristiti profesorima za samu nastavu. U našoj školi smo snimili i dva video podcasta o tome kako funkcionira proces demokratskog odlučivanja u našoj školi od učenika do ravnatelja, te o tome koje su prednosti i nedostaci demokracije te što su to mini-javnosti i kako funkcioniraju. Oba video podcasta će biti uključena u navedene materijale za profesore.
Pozadina projekta:
Mnogi tinejdžeri i mladi odrasli u Europi nipošto nisu apolitični. Izašli su na ulice: u Poljskoj za liberalni zakon o pobačaju, u Mađarskoj za prava LGBTI osoba, au mnogim zemljama za zaštitu klime (FFF, pobuna protiv izumiranja). Čini se da udruge, stranke i sindikati nisu toliko privlačni mladima – iako su važni akteri u demokratskoj državi. Ovaj problem nije nov.
Postavlja se pitanje: Koje mjere mogu pomoći – posebno u odnosu na mlade – da se ponovno stekne povjerenje u predstavničku demokraciju i da se pritom eventualno odluči za dugoročni angažman na institucionalnoj razini? Sigurno nitko ne može ponuditi patentne lijekove za ovo.
Međutim, jedan pristup koji zaslužuje pozornost jesu participativni instrumenti poput “mini-javnosti” (mini-publics). Zasad malo ljudi zna za te instrumente, a jednako su nepoznata i ohrabrujuća iskustva građana u Irskoj koji su sudjelovali u zborovima građana kako bi se izradile preporuke za novi irski ustav. 66 nasumično odabranih građana i 33 političara sastalo se tijekom nekoliko vikenda kako bi razgovarali, primjerice, o uvođenju braka za sve. To je bilo vrlo emocionalno pitanje koje je polariziralo stanovništvo.
Do sada su u Njemačkoj postojale tri modela mini-javnosti na nacionalnoj razini; u Austriji će druga mini-javnost započeti krajem 2021.; na razini savezne države, Vorarlberg ima dugogodišnje iskustvo s mini-javnostima.
Partnerske organizacije projekta nalaze se u Austriji, Njemačkoj i Hrvatskoj, a tim kombinira praktičnu, znanstvenu i didaktičko-metodičku ekspertizu.
Više o projektu pročitajte na sljedećim poveznicama:
https://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/search/details/2021-2-AT01-KA220-SCH-000048927