Potpuno besplatni lektirni naslovi, u različitim formatima za čitanje. Portal E-lektire nastao je u sklopu pilot projekta e-Škole. Želja je učenicima besplatno ponuditi lektire putem novih, digitalnih medija. Sretno s čitanjem!
Office 365 za škole. Svojim AAI@EduHR korisničkim računom prijavite se na Office365 i imajte kompletan Office u web pregledniku (Word, Powerpoint, Excel).
Aplikacija Sway može se pronaći na Office365 on-line servisu. Odlična je za kreiranje bogatog, internetskog sadržaja. U nekoliko klikova napravite sebi malu web stranicu i podijelite je sa ostalim kolegama.
Ako trebate napraviti plakat, brošuru ili letak, svakako pogledajte Canva alat. S njim možete složiti oku ugodne grafičke materijale koje možete potom tiskati ili u vidu fotografije, digitalno podijeliti s onima kojima treba vaša informacija.
Mrežni program Bubbl us služi za kreiranje mentalnih mapa. Vrlo jednostavan i praktičan alat za korištenje.
Autor: Dejan Zelenak
Datum: 01.07.2024.
Kategorija: Obavijesti
U okviru projekta Erasmus+ projekta MANTA (Mini–publics and other new forms of participation – in civic education) snimili smo video podcast
Demokracija: prednosti, nedostaci i drugi oblici sudjelovanja u demokraciji
Tko sudjeluje u snimanju podcasta?
Učenici izvannastavne aktivnosti Filozofija i njihov profesor.
Glavna ideja
Osnovna ideja ovog podcasta je da učenici pronađu što više materijala i informacija na temu demokracije. Nakon toga se uz pomoć profesora postavljaju osnovni ciljevi i istražuje što je demokracija, koje sve vrste demokracije postoje, kako se demokracija mijenjala kroz povijest, kako demokracija izgleda danas, u svijetu i na lokalnoj razini, koji su nedostaci demokracije, što bi se moglo učiniti da se to popravi.
Korak 1
Pronađeni materijali koji odgovaraju postavljenim ciljevima se odvajaju i grupiraju. Učenici su potom podijeljeni u parove ili manje grupe i sami pripremaju tekst koji će biti temelj scenarija prema kojem smo snimili podcast.
To je ujedno bio i najveći izazov ovog podcasta, a to je analizirati sve prikupljene materijale i odvojiti ono što ćemo koristiti za snimanje podcasta.
Korak 2
Snimanje podcasta odlučili smo podijeliti u sedam dijelova.
Ovdje smo definirali demokraciju i ukratko objasnili početke demokracije.
Analizirali smo kako je izgledala izravna demokracija u staroj Ateni.
Ovdje smo ukratko objasnili zašto je demokracija bila kritizirana već u antičkoj Grčkoj i što se dogodilo s demokracijom nakon što je izvorna demokracija u Ateni nestala.
Ovdje smo objasnili kako predstavnička demokracija može biti bolja u vođenju politike na državnoj razini. Objašnjavali smo koji oblici izravne demokracije postoje u Hrvatskoj i kritizirali smo hrvatske građane jer su, ukratko, previše apolitični, demotivirani, nezainteresirani…
5. dio: Što je predstavnička demokracija?
Ovdje smo ukratko objasnili najvažnije značajke predstavničke demokracije: političari, izabrani predstavnici naroda, predsjednički sustav, polupredsjednički sustav, parlamentarni sustav, dioba vlasti.
6. dio: Mini-publics: što je to?
Izdvojili smo najvažnije karakteristike mini-publicsa i ukratko ih objasnili.
7. dio: Mini-publics: kako funkcioniraju?
Objasnili smo kako i zašto se okupljaju sudionici mini-publicsa te kako izgleda proces postizanja konsenzusa o rješenju problema.
Korak 3
Prilikom uređivanja podcasta važno je imati jake temelje u dobro napisanom scenariju. Na taj je način puno lakše povezati svih sedam dijelova podcasta.
Tako nema previše isječenih dijelova, a učenici su puno zadovoljniji jer finalna verzija podcasta uključuje sve ono najvažnije što su htjeli objasniti.
Zaključak
Ovim podcastom smo ostvarili jedan cilj koji je jako bitan svima nama koji radimo u školama.
Cilj je zainteresirati učenike da sami osmišljavaju, istražuju, uče, izrađuju i prezentiraju nešto.
Grupa učenika koja je sudjelovala u ovom podcastu bila je toliko motivirana i zainteresirana za ovu temu, da ćemo i nakon snimanja podcasta nastaviti pričati o demokraciji u školi.
Dodatna vrijednost ovog podcasta je što su studenti tijekom rada na njemu došli do još nekoliko ideja za buduće projekte slične tematike.
Više o projektu pročitajte na sljedećim poveznicama:
https://www.gimnazijapula.hr/manta-projekt/
https://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/search/details/2021-2-AT01-KA220-SCH-000048927
Voditelj projekta je profesor Dejan Zelenak.