Menu

Korisne aplikacije
Korisne aplikacije

Potpuno besplatni lektirni naslovi, u različitim formatima za čitanje. Portal E-lektire nastao je u sklopu pilot projekta e-Škole. Želja je učenicima besplatno ponuditi lektire putem novih, digitalnih medija. Sretno s čitanjem!

Office 365 za škole. Svojim AAI@EduHR korisničkim računom prijavite se na Office365 i imajte kompletan Office u web pregledniku (Word, Powerpoint, Excel).

Ilustracija Office365

Aplikacija Sway može se pronaći na Office365 on-line servisu. Odlična je za kreiranje bogatog, internetskog sadržaja. U nekoliko klikova napravite sebi malu web stranicu i podijelite je sa ostalim kolegama.

Sway aplikacija

Ako trebate napraviti plakat, brošuru ili letak, svakako pogledajte Canva alat. S njim možete složiti oku ugodne grafičke materijale koje možete potom tiskati ili u vidu fotografije, digitalno podijeliti s onima kojima treba vaša informacija.

Aplikacija Canva

Mrežni program Bubbl us služi za kreiranje mentalnih mapa. Vrlo jednostavan i praktičan alat za korištenje.

Program Bubbl us

Kako demokracija funkcionira u našoj školi – Erasmus+ projekt MANTA

Autor: Dejan Zelenak

Datum: 18.06.2024.

Kategorija: Obavijesti


U okviru projekta Erasmus+ projekta MANTA (Minipublics and other new forms of participation  in civic education) snimili smo video podcast

 

Kako demokracija funkcionira u našoj školi?

 

 

Tko sudjeluje u snimanju podcasta?

Učenici izborne nastave Medijske kulture, Učenici izborne nastave Hrvatskog jezika, učenici izvannastavne aktivnosti Filozofija kritičkog mišljenja, članovi Vijeća učenika, ravnatelj, profesori.

Glavna ideja

Glavni cilj ovog podcasta je istražiti kako reprezentativna demokracija funkcionira na školskoj razini. Konkretno, kako učenici kroz Vijeće učenika mogu riješiti problem koji ih muči. Svrha Vijeća učenika je postizanje bolje suradnje učenika te njihova lakša i neposrednija komunikacija s profesorima, Nastavnim vijećem, Razrednim vijećem, Vijećem roditelja te općenito gradskim ustanovama i pravnim osobama. Ukratko, zajednički rad na poboljšanju života u školi i gradu.

Vijeće učenika djeluje u humanitarno-duhovnom, obrazovnom, zabavnom, informativnom i tehničkom području rada škole.

Na taj ćemo način istražiti funkcionira li predstavnička demokracija u našoj školi.

 

Korak 1

Prvo smo formirali osnovnu grupu učenika i profesora, koji su zaduženi za osmišljavanje ideja i koordinaciju svih koji će sudjelovati u stvaranju podcasta.

Napravili smo kratku anketu putem google obrasca u kojem smo od učenika naše škole tražili da navedu probleme u školi za koje smatraju da bi ih trebalo riješiti. Anketu je dobilo 550 učenika, a riješilo ju je njih oko 400.

Pročitali smo sve odgovore, analizirali ih i izdvojili one koji se najviše ponavljaju.

 

Korak 2

Snimku podcasta odlučili smo podijeliti u tri skupine.

Prvi dio podcasta:

Studenti grupe Medijska kultura analizirali su, izdvojili najzanimljivije odgovore učenika i komentirali neke od njih.

 

Drugi dio podcasta:

Studenti grupe Filozofija kritičkog mišljenja izdvojili su dva problema koji su se najčešće pojavljivali u anketi:

  1. Problem razvrstavanja otpada u našoj školi. Neke učionice nemaju sve kante za razvrstavanje, a u drugim ih uopće nema. Što se događa s razvrstanim smećem?
  2. Prevelika gužva na hodnicima za vrijeme odmora, jer učenici moraju ići iz jedne učionice u drugu.

U podcastu su intervjuirali 2 predstavnika Vijeća učenika koji su prva karika u lancu predstavničke demokracije u školi. Postavljena su im pitanja poput: Jesu li o navedenim problemima već razgovarali na Vijeću učenika? Koliko često im se studenti obraćaju sa svojim problemima? Kako bi riješili navedeni problem? Kome će se obratiti za rješavanje problema?

 

Treći dio podcasta:

Analiza posljednjeg koraka u lancu funkcioniranja predstavničke demokracije u našoj školi s osobom koja je primarno odgovorna za rješavanje problema u školi – ravnateljem škole.

Pitali smo ga pitanja poput: Koliko često posjećuje sastanke Vijeća učenika? Kako izgleda tipičan sastanak? O čemu raspravljaju? Dolaze li mu studenti s problemima izravno ili ih upućuju preko Vijeća učenika? Je li informiran o 2 problema koja smo mu predstavili? Kako i kada će se ti problemi riješiti?

 

Korak 3

Nakon toga slijedi dug proces montaže videa, gdje su profesori i učenici iz uže grupe zaduženi za izradu podcasta morali odlučiti koji će se snimljeni materijali pojaviti u samom podcastu, a koji ne.

 

Zaključak

Učenici su bili jako motivirani za sve faze izrade ovog podcasta, jer su zaista željeli na jednom mjestu sakupiti sve probleme koji muče učenike naše škole i pokušati riješiti barem neke od njih.

Ovim podcastom smo također ostvarili jedan od glavnih ciljeva koje smo postavili prilikom prijave na ovaj projekt, još više osnažiti izabrane učeničke predstavnike koji su članovi Vijeća učenika – tijela koje ima savjetodavnu ulogu u procesima donošenja odluka.

 

Više o projektu pročitajte na sljedećim poveznicama:

https://www.gimnazijapula.hr/manta-projekt/

https://erasmus-plus.ec.europa.eu/projects/search/details/2021-2-AT01-KA220-SCH-000048927

Voditelj projekta je profesor Dejan Zelenak.

Klikni i podijeli

Istaknuto

Aplikacija Škola na dlanu služi učenicima i profesorima Gimnazije Pula za brzo primanje informacija (promjene u rasporedu), generiranja suglasnosti itd. Aplikaciju su napravili učenici Gimnazije Pula.