Terenska nastava učenika Klubu podvodnih aktivnosti ,,Uljanik”
Dana 23. 9. 2024., učenici od 1. do 4. razreda sudjelovali su na terenskoj nastavi na Bunarini, gdje su proveli školski dan učeći o fascinantnom svijetu ronjenja i osnovnoj opremi potrebnoj za ovu aktivnost. Terenska nastava, kojoj je prisustvovalo više od 60 učenika, dio nastavnog plana i programa čiji je cilj pružiti učenicima praktično iskustvo i detaljno znanje o ronjenju, ronilačkoj opremi i temeljnim fizikalnim zakonima koji upravljaju podvodnim aktivnostima. Predavanje su vodili profesorica biologije i instruktorica ronjenja I1 Petra Peharec (RSK ,,Mladost” Medulin, RSK ,,Boškarin”), profesor fizike Igor Macuka, profesor tjelesne i zdravstvene kulture Matija Červeni i instruktor I1 Boris Čelić, član KPA ,,Uljanik”.
Učenje o ronjenju i ronilačkoj opremi
Učenici su se upoznali s ključnim aspektima ronjenja, uključujući:
- Razumijevanje ronilačke opreme: Učenici su upoznati s različitim komponentama autonomnog ronilačkog aparata, uključujući spremnike zraka za ronjenje, regulatore, kompenzatore plovnosti, maske i peraje. Detaljno je objašnjena važnost svakog dijela opreme, s naglaskom na to kako oni doprinose sigurnosti i udobnosti ronioca pod vodom.
- Fizikalni zakoni u ronjenju: Učenici su istraživali fizičke principe, kao što su Boyle-Mariotteov zakon, Daltonov zakon, Henryjev zakon, Charlesov zakon i Arhimedov zakon, te kako ti zakoni utječu na ronjenje. Raspravljali su o tome kako tlak utječe na plinove, tijelo i opremu te zašto je razumijevanje tih zakona ključno za sprječavanje ozljeda povezanih s ronjenjem poput dekompresijske bolesti, barotraume i dušikove narkoze.
Obilazak objekta Kluba podvodnih aktivnosti ,,Uljanik”
Tijekom posjeta učenici su obišli prostorije koje čine KPA ,,Uljanik” na Bunarini:
- Kompresornica: Ovdje su učenici učili o različitim dijelovima kompresora i načinu na koji on funkcionira za punjenje spremnika za ronjenje komprimiranim zrakom. Vidjeli su proces usisa atmosferskog zraka u kompresor, filtracije zraka i važnost osiguravanja da su spremnici napunjeni do odgovarajućeg tlaka za sigurno ronjenje.
- Ronilačka oprema: Učenici su se upoznali s raznim vrstama ronilačkih odijela (mokra i suha odijela), kao i maskama, disalicama, perajama i ostalom neophodnom opremom za ronjenje. Naglašena je uloga svake stavke u osiguravanju udobnosti ronioca, kontrole plovnosti i podvodne vidljivosti.
Praktično iskustvo: sastavljanje ronilačke opreme
Jedan od vrhunaca dana bila je praktična sesija u kojoj su učenici samostalno sastavljali autonomni ronilački aparat. Ova praktična vježba omogućila im je da se upoznaju s tehničkim aspektima opreme, kao što je spajanje i podešavanje kompenzatora plovnosti i regulatora na spremnik zraka. Učenici su pokazali veliki entuzijazam i znatiželju dok su vježbali ove ključne vještine.
Veselimo se 4. Projektnom danu Gimnazije Pula ,,Akvatlon (plivajmo, trčimo) i veslajmo”
Terenska nastava poslužila je kao priprema za nadolazeći Sportski projektni dan koji je na rasporedu u četvrtak, 26. rujna na Mornaru. Tada će učenici imati priliku praktično primijeniti znanja i vještine koje su stekli na Bunarini. Uz stručni nadzor sastaviti će ronilačku opremu i barem nakratko doživjeti užitke ronjenja i istraživanja podmorja.
Zaključak
Sve u svemu, terenska nastava na Bunarini bila je edukativno i nezaboravno iskustvo za učenike, pružajući im dragocjene uvide u ronjenje i znanost koja stoji iza njega. Uspješno je savladan jaz između teorijskog znanja i praktične primjene, potaknuvši uzbuđenje učenika za njihovu nadolazeću ronilačku avanturu.
Ovime nismo samo učili znanja iz fizike, biologije, kemije i tjelesno-zdravstvene kulture već smo poticali i druženje, socijalnu komponentu koje nedostaje u modernom dobu. Također, stekli smo nova prijateljstva i uspostavili suradnju s Ronilačko sportskim klubom ,,Mladost” Medulin, Ronilačko sportskim klubom ,,Boškarin” Pula i Klubom podvodnih aktivnosti ,,Uljanik”.
Autorica teksta: Petra Peharec, prof.
Klikni i podijeli